L'AMOR
SIMBOLOGIA DE L'AMOR
Des de temps immemorials, l'amor i tot amb ell ha associat amb símbols i icones. Aquells que han sobreviscut fins als nostres dies, alguns estan vinculats a les costums de determinades ubicacions geogràfiques o les cultures indígenes, i altres han tornat intercultural o universal en el món civilitzat. Flors, vermell, certs perfums o la música somiadora, romàntica o eròtica, són elements que es repeteixen en bona part de les relacions. En el cas de West, xocolates, s'interpreten en ocasions amb un significat amorosa. Tots els símbols, el més característic en la cultura occidental hi the Cupid i, sobretot, el cor.
CUPIDO
EL COR
El símbol del cor és que és més freqüentment associat amb l'amor. Quan apareix creuats per la fletxa de Cupido, simbolitza l'amor romàntic, i és la manera comuna en què parelles d'adolescents so drawn en llocs per reflectir el seu amor. També es refereix al cor real o pit dels amants com a font i receptacle d'amor, i són expressions comunes com «començament» o «trencar el cor "com a sinònim de crea indiferència, 'robar el cor" com a sinònim de productes falling in love, "cor" com a sinònim per a obrir l'amor i una llarga llista de significats que els elements comuns són l'amor i l'ànima.L'origen del cor de l'amor sembla ser incert, i hi ha diverses teories. La idea del cor com a font d'amor es remunta com a mínim a diversos milers d'anys fa a l'Índia, la Xina i el Japó, amb el concepte de chakres com centres de l 'energia vital universal', de les quals l'un a l'altura del cor es manifesta en forma d'amor i la compassió.Sobre el símbol, hi ha qui l'atribueix a una planta originària de nord d'Àfrica, conegut com silfio. Durant el segle VII aC, Cyrene és un negoci lucratiu amb aquesta planta. La planta era tan important a l'economia de Cirene que encunyades monedes amb la imatge de la funda o l'intèrpret d'ordres, que va prendre forma com el símbol del cor que avui coneixem. Segons aquesta teoria, aquest símbol era inicialment associa amb el sexe i, posteriorment, l'amor.L'Església Catòlica sosté que la forma del símbol no va aparèixer fins al segle XVII, quan Saint Margaret Mary Alacoque tenir una visió de si mateix envoltat d'espines. Aquest símbol que es coneix com el Sagrat Cor de Jesús, associat amb l'amor i devoció i va començar a aparèixer sovint en vidre de color i altres tipus de la iconografia eclesiàstic. Alguns afirmen que la forma actual del símbol van sorgir simplement de crus intents a dibuixar un cor humà real, l'organisme que els antics, incloent-hi þeir, létu, creien que el contenidor de totes les passions. La tradició medieval d'amor cortès podria han reforçat l'Associació del símbol amb l'amor romàntic.Cors proliferat quan l'intercanvi de postals de Sant Valentí va guanyar popularitat a Anglaterra al segle XVII. Inicialment, cartes van senzill, però la Victorians fets eren més elaborades, utilitzant el símbol del cor en conjunció amb cintes i llaços.Actualment, el símbol és estès per tot el món civilitzat i es poden trobar en els àmbits més diversos, llocs i temps, incloent-hi diversos rajoles de barajas, com l'anglès, el francesabávara, tapissos, pintures i com un element decoratiu a objectes quotidians.SIMBOLOS DEL AMOR
Ánecs mandarins: és el símbol més famós de la parella de amants
Una parella de gansos:els dos volan representen la Unió feliç de l'estat civil.
El símbol de la doble felicitat: normalment tallada en cadires o al llit.
La peonia de la muntanya: element positiu per a singles que desitgen un compromís durador.
Llaüt: llaüt originalment tenia 5 cordes que corresponen a cada un dels elements fonamentals 5.
La papallona-símbol dels joves encanta plana.
Malvern: la traducció és l'ocell d'alegria.
Farolers de paper: augmentar l'espai de convivència i proporcionar un moment d'alegria.
El Déu del matrimoni: segons la llegenda, és un ancià que s'encarrega del casament entre els regals mortals
Els regals embolicats en paper vermell: simbolitzen una oferta d'energia Yang.
Es considerat un color molt beneficiós.
El color Vermell: simbolitza l'amor.
Prehistoria
En aquesta època no feien el amor, perquè sentien alguna cosa per aquella persona sino, perquè ho necessitaben per reproduir-se i per plaer. Aquí no existia l'amor no hi havien sentiments cap a les persones, eren grups de 8 a 12 persones, i els homes feien l'amor amb totes les dones que podien.
EGIPTE
L'enamorat o enamorada en nom del déu Ra-Horakhty, el senyor dels déus del cel i de la terra, els envia la petició de l'amor, del desig, de la necessitat de poder tenir en ser estimat a la vora.
Segons resaven els Antics Texts Màgics Egipcis, si era un home el que sol·licitava els favors sagrats, invocava les divinitats perquè la dona que estimava i desitjava, li busqués com una vaca recercava l'herba verda, com la mare buscava els seus fills o el pastor al seu ramat d'ovelles. Si era una dona la que desitjava l'amor de l'home, es canviaven els papers de sexe, i si aquells poders màgics refusaven ajudar-los, el mag calaria foc a Busiris, i Osiris es cremaria.
GRÈCIA
A la mitologia grega Afrodita era la deesa de l'amor, la bellesa, la lujuria i la sexualitat. Tot i que a la cultura moderna li diem la deesa de l'amor, no era amor cristià i romantic, sino especìficament era Eros.
Eros era el deu de l'amor, el sexe, la lujúria i també era el deu de la fertilitat. El seu descendent romá és cupido que vol dir "deseo". La paraula erotisme prové de Eros.
ROMA
No resulta exagerat afirmar que els antics romans van adorar l'amor atorgant-li la més alta consideració. Van cantar i van lloar les seves excel·lències, a més a més de practicar totes les seves variants. L'amor va ocupar el centre del seu pensament, alhora que es va instal·lar en el cor de la societat i es va manifestar en els seus costums.
EDAT MITJANA
L'amor cortès és una filosofia de l'amor que va florir a la Provença francesa a partir del segle XI. L'amor cortès era una concepció de l'Europa medieval que expressava l'amor en forma noble i cavalleresca. En general, l'amor cortès era secret i entre els membres de la noblesa. En general, tampoc es practicava en parelles formals a la majoria dels casos.
EDAT CONTÈMPORÀNEA
L'amor a la societat moderna té errades, com de que res no podem aprendre de l'amor, perquè la concepció d'amor és ser amat, traient-li importància en estimar. També, hem construït com a problema trobar algú digne d'estimar, l'objecte estimat, i no, segons fromm, la importància a l'amor en si, i, dit anteriorment, encara que puguem estimar, ningú està disposat a fer-ho, perquè estem tots individualitzats, i en estimar no som capaços d'objectivar-nos en l'amor.
Ningú no estima, perquè l'amor veritablement hauria de cultivar-se. L'amor, segons fromm, és una paradoxa en la qual dos éssers humans que es converteixen en un, i continuen sent dos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada